http://isfahanlift.ir/sites/isfahanfair.ir/isfahanlift.ir/contents/pms_item/4534_itemText.htmlstring(80614) "

با توجه به رواج بلند مرتبه سازی در شهرهای بزرگ و افزایش پروژه های معظم اقتصادی، نیاز به آسانسورها و پله برقی ها با جدیدترین طراحی و امکانات به این صنعت رونق و اهمیت تازه ای بخشیده است.

نهمین نمایشگاه اختصاصی آسانسور، پله برقی، صنایع و تجهیزات وابسته عصر روز چهارشنبه (10شهریور ماه) با حضور جمعی از مسوولان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان، اتحادیه ژنراتور و موتورهای برقی  و اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان آغاز به کار کرد.  

مسوولان ابتدا در نشست خبری نمایشگاه شرکت کردند و پس از چیدن روبان نمایشگاه، به بازدید از غرفه ها پرداختند. در نمایشگاه امسال 55 مشارکت کننده در قالب دو سالن جانمایی شده اند که عمده شرکت های مطرح در زمینه انواع آسانسور و پله برقی، تابلوهای فرمان، انواع در و کابین آسانسور، خدمات طراحی و مشاوره، لوازم و قطعات و متعلقات آسانسور از استان های اصفهان و تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه که فرصت ارتباط مستقیم خریداران آسانسور و پله برقی با تولیدکنندگان و عرضه کننده های آن را فراهم آورده است، در هشت دوره‌ پیشین برگزاری خود با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های مربوطه مانند سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته به شرایط و جایگاه خوبی دست یافته است.

چندین غرفه در این نمایشگاه به شرکت های فعال در زمینه اجرای انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیک، بازسازی آسانسورهای قدیمی و مطابق سازی با استانداردهای جدید و تعمیرات و بازسازی انواع آسانسور و پله برقی اختصاص یافته است.

همچنین شرکت های مطرحی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پله برقی های پروژه های مطرح عمرانی حضور داشتند.   

مدیر فنی فروش شرکت آسانبرکاران عرشیان، در این باره اظهار کرد: اجرای 191 دستگاه پله برقی سخت کار متروی اصفهان، دو دستگاه پله برقی و چهار دستگاه آسانسور و شش رمپ برقی راه آهن مشهد – تهران و نیز نصب و راه اندازی پله برقی های متروی شیراز و فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران از شاخص ترین پروژه هایی است که توسط متخصصان این شرکت انجام شده است.

امیرحسن گلشنی با اشاره به اینکه ذات برگزاری یک نمایشگاه تخصصی، مفید و مثبت است، افزود: هدف از حضور در نمایشگاه اصفهان، آشنایی و ملاقات از نزدیک با کارفرمای اصلی متروی اصفهان که پروژه هایی برای آن ها اجرا کرده ایم و نیز مدیران شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به دلیل پروژه نمایشگاه بزرگ است.

وی با اشاره به رکود در ساخت و ساز در سطح کشور تأکید کرد: رکود بازار، کار شرکت های آسانسور و پله برقی را نیز تحت تأثیر قرار داده و بیشتر پروژه ها به صورت تهاتر انجام می گیرد اما در این شرایط هم شرکت ها می توانند نگاه به جلو داشته باشند و شرایط خود را حفظ کنند.

گلشنی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد قطعات آسانسور در ایران بومی سازی شده، گفت: در زمینه پله برقی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده اما شرکت های فعالی مانند شرکت آسانبرکاران عرشیان می توانند مشروط به حمایت دولت پیش نیاز تأسیس کارخانه پله برقی را فراهم کنند.

وی افزود: عدم آگاهی سازندگان ساختمان ها از محصول مورد نیازشان مهمترین چالش کاری شرکت های آسانسور و پله برقی است زیرا مشتریان پیش نیاز این صنعت را نمی شناسند و گاه کیفیت را قربانی خرید ارزان می کنند.

گلشنی به عنوان یکی از مشارکت کنندگان این نمایشگاه درباره سطح کمی و کیفی این نمایشگاه نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای این صنعت در کشور و حساس بودن این صنعت و اینکه با جان و سلامتی انسان‌ ها سر و کار دارد به نظر می رسد در ثبت نام شرکت های حاضر، شناسنامه دار بودن مجموعه ها و سایر شاخصه های مستند بودن کار شرکت ها لحاظ شده است.

گفتنی است در میان مشارکت کنندگان نهمین نمایشگاه آسانسور و پله برقی یک شرکت تولیدکننده پلاک های داخل آسانسور، یک شرکت هلدینگ رسانه ای و یک شرکت در زمینه سنسورهای اعلام حریق و مرکز کنترل اعلام حریق در آسانسور نیز حضور دارند.

با توجه به اطلاع‌رسانی و فراخوان های منتشر شده در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت های تخصصی، موج مناسبی در این نمایشگاه ایجاد شده که موجب افزایش مشارکت‌کنندگان خارج از استان و افزایش متراژ سالن ها نسبت به دوره‌های قبل گردیده و امیدواریم که نتایج به دست آمده از این نمایشگاه‌ جزء اهداف و برنامه‌های بلندمدت صنعت آسانسور و پله برقی کشور نیز باشد.   

 

 

"